Vilken helg!!

Snacka om att en helg kan innebära en resa mellan himmel och helvete. Från att ha varit tvungna att ta Lucas till akuten med befarad blindtarmsinflammation till att sitta med datorn och spela Football Manager när de andra i familjen sover.

Som sagt, fredagskvällen avslutades med att Lucas, vår äldste son fick väldigt hög feber och väldigt ont i magen. Jag är ingen doktor, men nog känner man igen symptomen på en inflammerad blindtarm.
Med facit i hand var det inte så, utan en infektion i halsen, som satte sig på lymfkörtlarna i magen. Ni vet dom där som man kan ha sjukt ont i, precis under käken, när man är förkyld, fast dessa satt tydligen i magen. Jaja, ni fattar.

Så efter 4,5 timmes sömn och en del oro och stress, var det sedan dags för match i Svenska Cupen på lördagen. Två mål och tre poäng senare, har jag en sjukt jobbig matchuppladdning att fortsätta med. För inte ändrar man väl ett vinnande koncept. Eeehh, jo..

Tillbaka till sjukhuset, bara för att få ta med lilleman hem igen över natten. Han mådde bättre och kunde åka hem, fruktansvärt skönt. Det räcker med sjukhusnätter för vår del nu.
Hemma igen ser jag att Luis Suarez har hängt hatten och Liverpool vann med 4-0, samtidigt som Frölunda slagit Skellefteå. Muy Bien på båda grejerna.

Söndagen börjar med en tripp till sjukhuset för att kolla upp Lucas en gång extra innan vi vågar ropa hej. Men värdena blir ständigt bättre och nu blir det penicillin i 10 dagar, för att få bukt på halsen. Konstigt nog en hals som inte gör det minsta ont.

Söndagen avslutas med att jag och Sella öser beröm över varandra, efter hans mål mot AIK och mina mot Brage.
Löjligt? visst...
Töntigt, såklart... men jävligt roligt och det är snacket med honom jag saknar mest.

Stort tack till min mamma som ställde upp som barnvakt till den minste fisen och till Ann-Marie och Pia för era insatser under helgen.
Nästa helg blir det gruppfinal i Nyköping efter deras lilla knall mot Kalmar!!

Ses nån gång!! Ha det bra


2 kommentarer:

  1. Tjennadu!

    Fattar inte att det inte är fler som kommenterar här! Jag har din blogg i snabbfliksfältet och klickar in någon gång varannan dag! För mig är din blogg given läsning och uppskattar varje inlägg! Säsongen har inte ens börjat, men jag kommer också sakna sella i blåvitt!
    / Ängel i fel sida sverige

    SvaraRadera
  2. Kul att du tycker så, jag har ju inte supermkt tid att uppdatera bloggen som jag vill, men jag ska göra ett litet race snart för att hotta upp layouten lite.

    SvaraRadera